vrijdag 9 mei 2014

Crème de la crème.



De inhoud ruikt naar citroenen en is uiterst biologisch verantwoord. Duur is het goedje ook (zo'n zesenzestig eurocent per milliliter), maar de premisse dat je huid dag in dag uit gespaard blijft van chemische rommel is een zalving voor die besteding. En bovendien: het werkt. Al moet ik toegeven dat de tube bijna een jaar heeft staan verkommeren in haar doosje. Vanwege m'n vooringenomenheid dat bioprut te soft is. In mijn klaaglied om de ideale dagcrème ging het over huiddekkend materiaal dat tegelijk zweet-, puisten- en zonnewerend is. Voorlopig is de Melissecrème van Dr. Hauschka de rijzende ster aan het badkamerfirmament. 'De harmoniserende zalf', rapporteert de bijsluiter, 'is de ideale dagverzorging voor de gevoelige, gemengde huid. Tapiocazetmeel zorgt voor een egale, matte teint. De heilzame plantenextracten melisse, madeliefje, wondklaver, toverhazelaar en wortel kalmeren de onrustige huid en brengen haar in balans.' Het leest een beetje als de receptuur van een kruidenheks, maar die kol fabriceert dan wel topkwaliteit. Mijn huid blijft al zo'n half jaar fris en kalm en voelt op spirituele en gewetensvolle wijze gezond aan. 

Een nadeel? Da's het gebrek aan SPF. Maar met de huidige herfstige sfeer heb ik nog geen nood aan zonnebrandgerei. En dan ga ik nu enkele naar citrus geurende zweetdruppels op de dansvloer lozen. 
Fijn weekend, liefste lezer! 

2 opmerkingen:

  1. https://store.drhauschka.com/naturalskincare/Hand_Cream__1_7_oz/i_1_0_/_HC.aspx Dit is mijn favoriet! Ontdekt dankzij een gratis staaltje van de schoonmama :)

    BeantwoordenVerwijderen